Eres la persona número

clocks for websitecontadores web

Twiducate




Twiducate és una ferramenta que utilitzen els mestres per crear reds socials per poder parlar amb els seus alumnes o entre els mestres.
Cada persona que és invitada a una rad obté una contrasenya, la qual utilitzarà sempre que vulga entrar per parlar amb els companys (mestres o alumnes).

Tasca 9 (en grup): Fem un vídeo? Plantes autòctones de la C.Valenciana (Desert de les Palmes de Benicàssim)




Aquest és el nostre vídeo del Desert de les Palmes de Benicàssim. He de dir que a pesar de que és molt fàcil fer-lo, nosaltres el vam voler fer tan bé que ens vam complicar massa la vida. Resultat? No vam entregar el vídeo fins a desembre!!!
Bé, en primer lloc, el format del vídeo era .vob, en el qual entràven totes les escenes juntes, sense poder fer res per separar-les, a no ser que fora tallant el vídeo amb una ferramenta especial per a exe fi. El que vam usar va ser el VirtualDub.
El problema és que el format .vob no l'accepta (i la versió nova del VirtualDub amb aquest format té el problema de que no se sent la veu), per la qual cosa vam haver-lo de passar a .avi (a més de que el windows movie maker funciona, entre altres, amb eixe format). Ahí vam tindre un altre problema prou gran. Els programes que ens baixàvem tenien una marca d'aigua, per la qual cosa mentre es reproduia el vídeo eixia el nom del programa pel mig i parpadejant. A base de buscar i buscar vam trobar un altre programa (que no m'enrecorde quin va ser perquè ens en vam baixar tants...), amb el que vam poder convertir per fi el vídeo sense cap marca d'aigua molesta.
Una vegada va estar convertit, el vam tallar i el vam ficar al Windows Movie Maker per montar la pel·lícula, ja que era un programa que coneixia perquè l'havia usat abans de fer aquest vídeo (a més, a l'Institut vaig aprendre a usar-lo més correctament a l'assignatura d'Informàtica). He de dir que va costar també molt de crear perquè el Movie Maker de vegades es queda penjat i no funciona, de manera que has d'obrir altra volta el projecte i has d'esperar més de 10 minuts!!! El montatge del vídeo va ser costós també perquè el vam dividir en moltes escenes, doncs havíem de fer presentació del programa, presentació dels membres, i després preguntes i respostes a banda perquè havíem d'incloure entre pregunta i resposta la fotografia de la planta, i després de la resposta, un vídeo sobre eixa planta. Ja després de tant de temps montant el vídeo, vam afegir una cançó de Jamendo (cançons gratis que crea la gent i que les comparteixen amb altres persones). No obstant, aquesta cançó s'havia de modificar per a que la intensitat de to (volum) augmentara o baixara segons si parlàvem o si es veia la gravació de les plantes. Per a modificar aquesta cançó vam utilitzar Audacity, que també sabia utilitzar-la perquè també vaig aprendre a usar-la a l'aula d'Informàtica. No obstant això, va costar molt acabar-ho perquè s'havien de saber els minuts on s'havia de pujar i baixar el volum de la música, però bé, que va eixir millor del que volíem que isquera. Finalment el vam gravar a un cd i vam disenyar la portada de la caràtula.

He de dir que vam disfrutar com a xiquets fent la tasca.
Tot va començar amb un somni, un somni que volíem fer realitat, però hi havia moltes traves. La primera trava era el temps, que no en teníem i ens l'havíem de traure d'on fora. La segona trava era buscar informació sobre el Desert de les Palmes, de manera que vam anar a una de les Info Tourist que hi ha a Benicàssim. No vam trobar la informació específica que necessitàvem, així que vam anar a la casa de la cultura i ens van aconsellar uns llibres sobre les plantes del Desert de les Palmes (ens van deixar dos, un d'ells escrit per una persona de Benicàssim que treballa a l'ajuntament).
Aquests llibres sí que tenien la informació que necessitàvem.
La tercera trava va ser traure la càmera de l'UJI, que no sabíem si es podia fer, però ho vam fer d'amagat, corrent tots els riscos per poder fer realitat el nostre somni.
La quarta trava va ser la qüestió d'on fer el vídeo. Vam pujar a la muntanyeta que està davant del Bartolo (al costat del mirador que hi ha a la curva), i vam veure que la càmera "no tenia bateriaaaaaaaa"!!! Com no se'ns va ocòrrer abans que podia no tindre bateria??? la cosa és que jo no sé per què havia tingut el presentiment de que no tindria bateria!!! (Cinquena trava). Vam anar a l'UJI al dia següent i vam reservar altra càmera, cerciorant-nos que sí que tenia bateria.
La sisena trava va ser que no funcionava la memòria SD a la càmera, havíem de baixar a Benicàssim a comprar un mini cd. Vam pujar i "no funcionava"!!!!!!!!!!!!!! ahí ens vam ficar negres i a malhumorar-nos tots tres, però no passava res, el vídeo l'havíem de fer perquè era un projecte que teníem il·lusió de fer, no era un simple treball.
Vam veure a les instruccions que el cd que necessitava era un cd-r o cd-rw, però no un cd+r que és el que vam comprar (clar, com no tenim càmera no sabíem quin tipus de cd usava). Vam tornar a Benicàssim i vam comprar el cd-r.
Setena trava. No podíem fer moltes errades perquè el cd era cd-r, per la qual cosa no es podia gravar les vegades que vulgueres.
Vam tornar a pujar al Desert de les Palmes (després d'haver fet una prova per veure si funcionava, i sí que funcionava), i vam gravar el vídeo, que ens va costar tota una vesprada.
Finalment el vam gravar i el vam montar (també amb molts problemes).

Vam aprendre a colaborar, a pensar com sol·lucionar els problemes que se'ns anaven plantejant, a montar el vídeo sobretot, ja que ningú de nosaltres havia montat abans un vídeo tan elaborat (no només elaboració del montatge del vídeo, sinò la recerca d'informació per fer el vídeo, la música, anar al Desert de les Palmes, etc.), a utilitzar correctament una càmera ("correctament", perquè qui no sap utilitzar una càmera?), a fer un guió, a actuar com a presentador i concursants, a retindre informació sobre les plantes (molt interessant per als nostres coneixements "de la terra"), etc.

He de dir que no podríem haver fet aquest vídeo si no haguérem tingut eixa il·lusió que ens conduia a acabar-lo.
Ha sigut una experiència molt bonica i que espere fer amb els meus futurs alumnes per a que aprenguen a fer vídeos tal i com ho vam fer nosaltres.